Jūs esate čia: Pradžia
Kai viskas aplink nurimsta, kai saulės šypsena prigęsta, kai vėjas už lango gano vienišą snaigę, širdys prisipildo vilties ir artėjančių švenčių kvapo… Prasideda Adventas - gražus, ramus ir apmąstymams skirtas Kalėdų laukimo laikas. Pirmoji Advento vainiko žvakė uždegta... Šventėje svečiavosi kleb. dek. Remigijus Kavaliauskas, kuris ne tik palaimino vainikus ir kalendorius, bet ir padovanojo kiekvienai darželio grupei po mažą dovanėlę.
Lapkričio 25 – 29 dienomis darželyje vyko projektinė savaitė „Draugas aš ir draugas tu“, skirta draugo dienai paminėti. Visos savaitės metu vaikai diskutavo apie draugystę, mandagų elgesį su kitais. Išsakė savo mintis apie draugystę su „kitokiais“ vaikais. Nutarė, kad visiems žmonėms reikia draugo, kuris padėtų, išklausytų, kartu žaistų. Skaitė įvairias pasakas. Žiūrėjo animacinius filmukus apie draugystę, mokėsi padėti vieni kitiems, paguosti. Kūrė draugystės skėčius projektui „Pasidalinkime draugyste“.
Priešmokyklinės „A” grupės vaikai atliko eksperimentą „Žemės drebėjimas”. Iš pradžių ant kėdės sėdynės pastatė iš kubelių kelis bokštus. Po to suėmę kėdę už kojų stipriai papurtė. Bokšteliai sugriuvo. Vaikai diskutavo apie žemės drebėjimą ir jo pasekmes ir padarė išvadą, kad žemę „kažkas“ supurto.
Priešmokyklinės „B“ grupės vaikai atliko eksperimentą „Šviesos fontanas“. Plastikinį butelį ties viduriu pradūrė smeigtuku ir pripildė vandens. Skylutę laikė užspaudę pirštuku. Žibintuvėliu švietė į butelį iš kitos pusės. Nuėmę nuo skylutės pirštą pamatė, kad tekanti vandens srovė apšviesta. Pastebėjo, kad žibintuvėlio spindulys švietė kiaurai per butelį, atsispindėjo kitoje pusėje ir apšvietė srovės kraštus. Šviesa, atsispindinti nuo srovės kraštų, kartu su srove nulenkiama žemyn į kriauklę.
Lapkričio mėn. 18 – 29 dienomis priešmokyklinių grupių vaikai dalyvavo projekte „Arbatėlę aš geriu“. Į šį projektą pakvietė įsijungti ir mažesnius darželio auklėtinius. Projekto metu daug sužinojo apie įvairias arbatas, jų gydomąsias savybes ir naudą žmogui. Tyrinėjo vaistinius augalus, juos bandė atpažinti uostydami, liesdami, ragaudami. Susitiko su sveikatos priežiūros specialiste. Piešė vaistinius augalus, arbatos puodelius, lipdė savo mėgstamą puodelį ir kt. Aplankė kitos grupės vaikus, apžiūrėjo atsineštų puodelių parodėlę ir darbelius. Smagiai vaišinosi arbata.
Mokytojos, dirbančios pagal PUP
„Kiškučių“ grupės vaikai kalbėjo apie švarą. Diskutavo, kodėl reikia plauti rankytes, kalbėjo apie mikrobus, kaip jie atrodo. Apžiūrinėjo įvairias vaistažoles, sužinojo jų pavadinimus, diskutavo, kaip atrodo vaistažolės kai auga ir kaip pasikeičia jau sudžiovintos. Ragavo iš namų atsineštas arbatas. Savaitės pabaigoje apsilankė sveikatos priežiūros specialistė Žydrūnė, kuri parodė, kiek ant mūsų neplautų rankų mikrobų ir kai nusiplauname apžiūrėjome ar dar jų lieka. Vaikai atliko eksperimentą „mikrobas pabėga“, į indelį su vandeniu pripylėme vandens ir pipirų, ausų krapštuką suvilgėme muilu ir kišome į vandenį su pipiru, pastebėjome, kad pipirai „išsigando“ muilo ir traukėsi. Diskutavome, kodėl taip atsitiko su pipirais.
Mokytojos, dirbančios pagal IUP: Austė Žiezdrytė ir Vygaudė Bislytė
„Pelėdžiukų" grupės vaikai atliko bandymą su vandeniu. Į vienkartines stiklines pripylė vandens ir jį nudažė guašu. Sustatė į eilę: stiklinaitę su spalvotu vandeniu ir tuščią, taip surikiavo visas stiklines. Sulenkė servetėles į kelis sluoksnius, perlenkė ir dėjo vieną galą į stiklinaitę su spalvotu vandeniu, o kitą į tuščią. Palikome stiklines per naktį. Kitą dieną nustebome: visos stiklinaitės buvo su vandeniu, į tuščias stiklinaites prilašėjo spalvoto vandens.
Mokytoja dirbanti pagal IUP, Česlava Jastremskienė
Kai lauke šaltukas pradeda žnaibyti nosytes, o grupėje veiklos norisi įvairesnės, „Smalsiukų“ grupės vaikai gaminasi smėlio modeliną. Žaidimai su smėlio modelinu lavina smulkiąją motoriką, rankų-akių koordinaciją, kūrybiškumą, lytėjimo pojūčius. O jeigu ir Jūs namuose norėtumėte pasigaminti tokio smėlio, štai ką reikia daryti: 1 stiklinę miltų sumaišome su 1stikline druskos, įdedame 2 stiklines smėlio, įpilame vandens (beveik stiklinę) ir truputį aliejaus. Viską išmaišome, išminkome ir smėlio modelinas jau paruoštas. Smagios veiklos!
Mokytoja, dirbanti pagal IUP, Agnė Mikienė
„Vyturėlių“ ir „Širdučių“ grupių vaikai noriai žaidė su modelino kamuoliukais - maigė, spaudė, dėliojo. Mažyliams ypač patiko paslėpti ir surasti kamuoliukus po dėžutėmis.
Ugdytiniai rideno, dėjo, ieškojo, rinko, mėtė kamuolius. Ši aktyvi veikla teikė daug džiaugsmo ir skatino judėti. Lavinant stambiosios motorikos judesius stiprinami viso kūno raumenys, gerėja pusiausvyra ir koordinacija.
Mokytoja, dirbanti pagal IUP, Loreta Zapolskienė