foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
+370 389 72529
pasakosld@pasaka.utena.lm.lt

LOGOPEDO PAGALBOS TEIKIMAS

Logopedinė pagalba darželyje teikiama vaikams, turintiems kalbos ir komunikacijos sutrikimų. 
Logopedinės pagalbos pobūdis priklauso nuo konkretaus vaiko poreikių. Dažniausiai logopedinė pagalba neapsiriboja tik taisyklingu garsų tarimo formavimu šnekamojoje kalboje. Tam, kad vaiko kalba plėtotųsi, būtina ugdyti natūralią vaiko sąvokų suvokimo ir operavimo jomis raidą, svarbu turtinti ir plėsti žodyną.

Atsižvelgiant į sutrikimo pobūdį ir laipsnį, logopedas teikia pagalbą individualiai vaikui arba vaikų grupėms, kurios formuojamos to paties sutrikimo pagrindu. Logopedinės pagalbos efektyvumas priklauso nuo individualių vaiko savybių, kalbos ir komunikacijos sutrikimo pobūdžio bei tampraus logopedo, tėvų, grupių auklėtojų bei kitų specialistų bendradarbiavimo. 

Logopedo  pagalbą  teikia  logopedės: 

Jurgita Kelevišienė el. p.  lŠis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.  

 

PSICHOLOGO TEIKIAMOS PASLAUGOS 

  1. Individualus tėvų, mokytojų konsultavimas, rekomendacijų teikimas, sprendžiant vaiko emocines, elgesio problemas, organizuojant jiems pagalbą.
  2. Individualus vaiko psichologinis įvertinimas, konsultavimas, padedantis pažinti įvarius psichologiniu sunkumus ir juos spręsti.
  3. STEP tėvų grupė.
  4. Psichologinio švietimo paskaitos mokytojoms, tėvams.
  5. Socialiniai – psichologiniai tyrimai darželio bendruomenėje.

Rekomenduojamos psichologo konsultacijos tėvams: 

  • Kai norite pasitikslinti, ar Jūsų vaikui viskas gerai, ar Jūs kaip mama, tėvas tinkamai auklėjate.
  • Kai jūsų šeima išgyvena didelius sunkumus, kurie tiesiogiai veikia vaiką (artimo žmogaus netektis, išvykimas į užsienį, skyrybos, ilgai užsitęsę konfliktai ir t.t.).
  • Kai vaikas pradeda dažnai skųstis bloga savijauta (pilvo skausmai, pykinimas, nemiga ir pan.).
  • Kai jūsų vaikas dažnai patiria pykčio priepuolius.
  • Kai jūsų vaikas nuolat liūdnas, irzlus, neramus.
  • Kai jūsų vaikui sunku sukaupti, jis nenustygsta vietoje.
  • Kai jūsų vaikui sunku priprasti prie darželio kolektyvo, bendradarbiauti su mokytojomis.

Psichologo pagrindiniai darbo principai:

  • Kliento paslapties išsaugojimas.
  • Bendradarbiavimas.
  • Pagarba kliento asmenybei.
  • Kliento išklausymas, priėmimas, tolerancija.  

Registacija į individualias konsultacijas tel. +370 616 78972

arba el.paštu Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.   

Psichologė Edita Pakalnienė

 

VAIKO GEROVĖS KOMISIJA

Komisija atlieka šias funkcijas:

  1. Remdamasi turima Mokykloje atliktų tyrimų, Mokyklos vidaus ir išorės vertinimo medžiaga ir duomenimis, vertina Mokyklos ugdymosi aplinką, vaikų    saugumą, analizuoja vaikų ugdymosi poreikius, problemas ir jų priežastis, nustato švietimo pagalbos priemonių prioritetus, kryptis, teikimo formą.
  2. Rūpinasi, kad kuo anksčiau būtų aptinkami pavojai, susiję su vaikų saugumu Mokykloje, saugios ugdymosi aplinkos Mokykloje kūrimu, vaikų atskirties mažinimu Mokykloje.
  3. Analizuoja smurto, patyčių atvejus, vaikui paskirtos minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės vykdymą, teikia rekomendacijų mokytojams dėl ugdymo metodų ir darbo organizavimo su vaikais, kurių elgesys yra nepageidaujamas.
  4. Spręsdama konkretaus vaiko problemas renka informaciją iš mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų), vaiko, atsižvelgia į aplinkos ir mokyklos mikroklimato veiksnius, su kuriais susiduria vaikai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, vaikai iš socialinę atskirtį patiriančių, rizikos grupės, ekonominių sunkumų turinčių, išvykusių į užsienį šeimų, planuoja, kaip ir kas bus daroma, kokia švietimo ar kita pagalba bus teikiama, kas ir už ką bus atsakingas.
  5. Analizuoja teikiamos švietimo pagalbos mokiniui veiksmingumą, prireikus koreguoja švietimo pagalbos priemonių teikimą.
  6. Analizuoja pedagogų ir vaikų santykių problemas ir teikia siūlymų pedagogams dėl šių santykių gerinimo.
  7. Atlieka vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus poreikius, atsirandančius dėl išskirtinių gabumų), pirminį įvertinimą ir teikia siūlymų mokyklos vadovui dėl specialiojo ugdymo šiems vaikams skyrimo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
  8. Teikia rekomendacijų pedagogams, tėvams (globėjams, rūpintojams) dėl specialiojo ugdymo būdų, metodų, trukmės pritaikymo, techninės pagalbos ir specialiųjų mokymo priemonių naudojimo, organizuoja ir koordinuoja ugdymo programų pritaikymą, tvarko specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų apskaitą Mokykloje.
  9. Siūlo tėvams (globėjams, rūpintojams) vaiko specialiuosius ugdymosi poreikius įvertinti pedagoginėje psichologinėje tarnyboje.
  10. Siūlo Mokykloje įgyvendinti gyvenimo įgūdžių, prevencijos, sveikatos stiprinimo, užimtumo priemones ir programas.
  11. Konsultuoja tėvus (globėjus, rūpintojus) vaikų ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais aktualiais klausimais.
  12. Įvykus krizei Mokykloje, t. y. netikėtam ir/ar pavojingam įvykiui, sutrikdančiam įprastą Mokyklos bendruomenės ar atskirų jos narių veiklą, emociškai sukrečiančiam visą ar didesnę Mokyklos bendruomenės dalį, organizuoja krizės valdymo priemones:
    • įvertina krizės aplinkybes ir parengia krizės valdymo mokykloje planą;
    • parengia informaciją apie krizę Mokyklos bendruomenei ir / ar žiniasklaidai;
    • apie situaciją informuoja Mokyklos bendruomenę, savivaldybę, prireikus – teritorinę policijos įstaigą, vaiko teisių apsaugos tarnybą;
    • įvertina Mokyklos bendruomenės grupes ar asmenis, kuriems reikalinga švietimo pagalba ir organizuoja jos teikimą: konsultuoja Mokyklos               bendruomenės narius individualiai ar grupėmis, rengia pokalbius su mokiniais, esant būtinybei – kreipiasi į sveikatos priežiūros įstaigą dėl būtinos pagalbos suteikimo, pedagoginės psichologinės tarnybos krizių valdymo komandą, kitas įstaigas, galinčias suteikti reikiamą pagalbą.
  13. Bendradarbiauja su Mokyklos savivaldos (Mokyklos taryba, mokytojų taryba), suinteresuotomis institucijomis ar asmenimis vaiko gerovės klausimais.
  14. Inicijuoja Mokykloje dirbančių mokytojų kvalifikacijos tobulinimą vaikų gerovės užtikrinimo srityje.
  15. Atlieka funkcijas, nustatytas Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 14 straipsnio 7 dalyje, nagrinėja kitus su vaiko gerove susijusius klausimus.